2014. november 9., vasárnap

Meet Mr. Daddy

MEET MR. DADDY
~ Találkozás apa urasággal
눈부신 날에 / Nunbushin Nalae


dél-koreai dráma, 113 perc, 2007. április

Rendező: Park Kwang-su
Producerek: Park Sung-ho, Oh Ki-min
Forgatókönyvírók: Park Sung-ho, Park Chae-woon
Operatőr: Kim Byung-seo

Szereplők:
Park Shin-yang - Woo Jong-dae
Seo Shin-ae - Joon (Jong-dae kislánya)
Ye Ji-won - Ha Sun-young
Ryu Seung-soo - Dong-su
Ji Jin-hee - Sun-young férje

Woo Jong-dae kisstílű bűnöző és sportrajongó. Egy nap megtudja, hogy van egy árvaházban nevelkedő hétéves gyermeke, aki az apjával szeretne élni. A férfi először nem akarja őt magához venni, de az ellátására kapott pénz mégis jobb belátásra bírja. A kislány hatalmas szeretettel csüng rajta, és megpróbálja megváltoztatni a kifejezetten felelőtlenül viselkedő apát. Ebben a Dél-Koreában megrendezett 2002-es labdarúgó-világbajnokság is a segítségére van.


előzetes

OST

videó és magyar felirat

kisméretű videó

magyar felirat

A magyar felirat elkészültének ideje 2013. október 26.

4 megjegyzés:

  1. Először egy könnyedebb témájú filmre számítottam, kellemes befejezéssel. Bár sejthettem volna, hogy nem fordítasz amerikai típusú limonádét. Hát igen: volt gyerek, sőt kutya is, s szép nő is, de mégsem a világ megmentéséről szólt, mint szokott lenni azokban a filmekben. Szerencsére! Drámai elem viszont volt bőven. Már több filmben megjelent az alvilág pokoli hatalma, de itt ismét megrázó volt. S a rendőrség csak a "habot" tudja leszűrni, a felszín alatt micsoda mocsok van. S persze ezzel szemben ismét az emberség, a tiszta ártatlanság és a feltétel nélküli szeretet.

    Bár kajlának és vidámnak tűnt az indulás, a film egésze ismét komoly társadalmi problémákat feszegetett. Park Shin Yang egészen új oldaláról mutatkozott be. Bravúros a túlélésért küzdő piti csaló sokrétű alakítása. A legmegrázóbbak a kutyás jelenetek: meddig lehet megalázni egy embert?! Seo Shin-Ae ismét igazolta, hogy a koreai gyerekszereplők nagyon tehetségesek. Jó volt ismét látni! Kedves kis színésznőpalánta. A film tartalmáról nem szeretnék többet elárulni, nekem kellemes élmény volt! S újabb oldalát ismertem meg az ottani gondolkodásmódnak is.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mikaz!

    Köszönöm az észrevételeidet, és természetesen nagyon szívesen a fordítást. Filmnézés közben én is elképedtem azon, hogy milyen kemény jelenetek vannak benne, ugyanakkor valóban szép példája a feltétel nélküli szeretetnek, ami nemcsak az apa irányába történt, hanem a tanárnő révén a kislány felé is.

    Seo Shin-ae az utóbbi időben elég gyakran szembejött velem. (Erre a figyelemreméltó, 1998-ban született gyerekszínészre bizonyára sokan emlékeznek a Thank You c. 2007-es sorozatból.)
    Láttam őt egy karrierista anya helyett háztartásbeliként otthon maradó apa édes, pici lányaként a 2005-ös Mr. Housewife - Quiz King (A kvízkirály háziférj) c. vígjátékban, apai szeretetre éhes kislányként ebben a 2007-es Meet Mr. Daddy c. filmben, koravén "zseniként" a 2010-es Boy Meets Girl c. drama specialban, áldozatként és bűnösként egyaránt nagyot alakítva 2012-es SOS - Save Our School c. két részes drama speciálban, valamint kirekesztett diáklányként a 2013 nyarán vetített The Queen’s Classroom c. döbbenetes erejű sorozatban.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Biri!

    Megnéztem a Meet Mr. Daddy címû filmet és bevallom őszintén, hogy még most is "fojtogat" valami. Nem egészen erre készültem, de amikor a viadalok "lazán" megjelentek a vásznon, sejtettem, hogy nem lesz teljesen egy vidám menet, ám nem bántam meg, hogy láthattam ezt a munkádat. Remek alakítást nyújtottak a szereplők - természetesen könnyű volt szeretni a fõhõsöket, de nagyon lehetett utálni a mellékszereplők egy részét is.
    Köszönöm a fordítást és hogy megosztottad velünk - további jó munkát kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Blackfield!

    Elég sok mozifilm választásomnál velem tartottál, és a látottakat mindig kommentáltad, ezért örülök annak, hogy Unni, Mikaz és Gali után te is bemásoltad az Etelka oldalán található (azóta a fórum frissítése miatt már nem olvasható) vendégkönyvemből a hozzászólásaidat. Sajnáltam volna, ha elvesznek.
    Azt hiszem, nem ígértem felhőtlen szórakozást ezzel filmmel (a felirat melletti kiegészítő anyagban drámaként tituláltam), valószínűleg a trailer alapján vártál egy kicsit mást. Ettől függetlenül nagyon örülök, hogy nem bántad meg, hogy megnézted.
    A filmválasztásaimban (még a vígjátékokban is) általában számítani lehet az érzelmi viharokra, mert én az ilyen típusú alkotásokat kedvelem, ezek járnak számomra katarzissal.

    VálaszTörlés