2014. november 9., vasárnap

Blades of Blood

BLADES OF BLOOD ~ Véres pengék
 구르믈 버서난 달처럼 / Guseumeul Beoseonan Dalcheoreom


dél-koreai kosztümös kalandfilm, 107 perc, 2010. április

NEM AJÁNLOTT AZOKNAK,
AKIK ÓDZKODNAK A VÉRES HARCI JELENETEKTŐL!

Egyéb cím: Like the Moon Escaping from the Clouds
Rendező: Lee Joon-ik
Producerek: Jo Cheol-hyeon, Lee Jeong-se
Forgatókönyvírók: Jo Cheol-hyeon, Oh Seung-hyeon, Choi Seok-hwan
Zene: Kim Soo-chul, Kim Joon-seok
Operatőr: Jeong Jeong-hoon
Vágók: Kim Sang-beom, Kim Jae-beom

Szereplők:
Cha Seung-won - Lee Mong-hak
Hwang Jung-min - Hwang Jeong-hak (vak kardforgató)
Baek Sung-hyun - Han Kyun-ju (egy nagyúr fattyú gyermeke)
Han Ji-hye - Baek-ji (kiszeng)
Kim Chang-wan - Seonjo király

1592. A belviszálytól sújtott Csoszun királyságot japán invázió fenyegeti. A Nagy Szövetség nevű katonai liga (ami azzal a céllal alakult, hogy egy jobb világ reményében megszüntesse az egyenlőtlenséget és a korrupciót) fel akarja tartóztatni a japánokat, ám a Nyugati és a Keleti Frakció emberei hatalmukat féltve a szövetség feloszlatását követelik. Miután Jung Yeo-rip, a liga vezetője tisztázatlan körülmények között meghal, Lee Mong-hak veszi át a vezetést. Egy rebellis sereget állít fel, aminek élén gátlástalanul átgázol mindenkin, mert egyetlen vágy hajtja; király akar lenni. Korábbi bajtársa, Hwang Jeong-hak (a legendás vak kardforgató) és a bosszúszomjas Han Kyun-ju (akinek apjával Mong-hak végzett) megpróbálja őt megállítani. A keresésben velük tart Mong-hak szeretője, egy szép kiszeng is.


előzetes

videó és magyar felirat

videó

videó

magyar felirat

A magyar felirat elkészültének ideje: 2013. július 17.

12 megjegyzés:

  1. Birim, nagyon szép lett a blogod! :) A nyitást én ennek a filmnek a megtekintésével ünnepeltem meg. :))
    A véres harci jelenetek kivételesen nem zavartak. Tetszett a film, a sok kedves ismerős színész játékára és a politikai mondanivalóra koncentráltam.
    Köszönöm szépen a feliratot!

    VálaszTörlés
  2. Elfelejtettem bejelölni, hogy értesítést kérek az új bejegyzésről. Kíváncsi leszek, hogy jön-e majd. Most tesztelem, mert a többi BB-től nem szoktam kapni.

    VálaszTörlés
  3. Unnim, ezzel most tényleg sikerült meglepned, hiszen még tavaly nyáron készítettem hozzá feliratot. Elkönyveltem azon filmek közé, amiket nem fogsz megnézni.
    Engem sem zavartak a véres harci jelenetek. Nem is tudtam volna egyébként feliratozni, hiszen "munka közben"' jó néhányszor megnézem a filmet. Nagyon jó ellenpontot alkottak a vak kardforgató és a bosszúszomjas ifjú humoros, ironikus pillanatai.

    Örülök, hogy tetszik a blog. Köszönöm a hasznos linkeket, amiket küldtél nekem.

    VálaszTörlés
  4. És Birim, jött az értesítés! :D
    Igen, nagyon élveztem a vak kardforgató és az ifjú jeleneteit. Hogy milyen döbbent volt, amikor leesett neki a tantusz, hogy így elkezdődött a "tanítása". :))
    A másik kedves jelenetem a kiszeng-házba történő érkezésükkor volt.
    Szinte láttam, hogy hogyan cikáznak a fiú gondolatai a nagy ovációs fogadtatás kapcsán... ne is mondjam, hogy az én pajzán fantáziám is mennyire meglódult. :)))
    És aztán jött a meglepetés, mert mindenre gondoltam, de arra nem. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm a feliratot! :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy kapod az értesítést, Unnim. Nekem pedig a blogger szerkesztőben van egy Áttekintés, ez mutatja, hogy hová érkeztek új megjegyzések.

    Szívesen a film feliratát, Névtelen.

    VálaszTörlés
  7. Nem könnyű film, de érdemes volt időt szánni rá. Az 1592-es japán invázió a későbbi korok történelmére is kiható időszak volt Koreában, ahogy nálunk a török hódoltság, ami pont ekkoriban volt a legerősebb. De a filmben nem a történelmi párhuzam a legérdekesebb. A rendező nagyon finom utalásokkal, de csak utalásokkal vezeti be a történetet. Seonjo király, talán a leggyengébb királyuk volt. Kim Chang Wan alakítása szuper. Egyből az Iljimae királyát juttatta eszembe. Ott szintén ő alakította. S azonnal beugrott a figura. Szerintem az egyik legjobb alakítás az övé ebben a filmben is. Lee Mong Hak megszemélyesítője Cha Seung Won,akit én a The Greatest Love Dokkójaként ismertem meg. Itt nem tudott igazán lenyűgözni. Talán mert a korhű jelmez a magas termetén nem volt előnyös a számára, vagy mert a szerepe szerint sem volt túl pozitív szereplő. Sokkal kedvesebb figura Hwang Jung Min, a vak kardforgató. Bár kicsit sokszor ütött a botnak álcázott karddal, de a szíve a helyén volt. S a film jelképrendszere is külön elemzést érdemelne: a felhők, vagy a Hold szerepe, a fattyú bortöltési jelenete a szertartáson,stb. Sok elgondolkodtató részlet van ebben a történetben.

    Mindenképp érdemes volt megnézni, a film humora is sajátos. Néha kicsit már bugyutának tűnik, máskor pedig mély bölcsességet is hordozó félmondatok, utalások teszik szellemessé: pl. a fiú és a vak beszélgetése a giszaeng-házban töltött éjszaka után. S ezt a fordításod is nagyon jól követi, segít megérteni a lényeget.

    A filmben valóban sok a véres jelenet, de nagyszerű kardforgató akciókat láthatunk, s érdekes a japánok lőfegyvere is. Ez a fegyverkezési fölény már több más sorozatban is felbukkant. A legfrissebb épp a korban ugyanekkor játszódó Gu Family Book. Itt volt fontos szerepe egy Japánból kapott fegyvernek.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mikaz!

    Újfent élmény volt olvasni a hozzászólásodat. Annyira tetszik, hogy mindig tudsz párhuzamot vonni, hiszen széles körű történelmi tudással rendelkezel.
    Az Emperor of the Sea kis Jang Bogója (Baek Sung-hyun) pedig egész jó felnőtt színésszé cseperedett.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Biri!
    Nem volt ez annyira vészesen véres, a jó pár humoros rész nálam sikeresen tompitotta azokat a jeleneteket. Köszönöm szépen a feliratozását! Olyan jó, hogy lett ez a saját kis kincs gyűjteményed, mert igaz a filmekkel hadilábon állok, de mikor benézek hozzád, ha üresjáratban vagyok sorozatilag, tudok választani. Egyszer csak rá fogok jönni, hogy tudok nem névtelen is lenni, addig is jó munkát kivánok Neked: f.ági

    VálaszTörlés
  10. Kedves Ági!
    Látom, már hangolódsz egy kicsit a "The King's Face" c. doramára, hiszen mostanában annak kapcsán ajánlottam ezt a fenti mozifilmet az 1589-es lázadás miatt, ami a sorozatban szereplő Jung Yeo-rip nevéhez kötődik.

    Több lehetőséged is van egyébként, hogy ne névtelenül írj. A "Megjegyzés írása mint" részben kiválaszthatod a módot. Én például a g-mailbe bejelentkezés után a Google variációval szoktam írni, de a Név/URL-cím is egyszerű.

    Köszönöm szépen a jókívánságaidat. Gyere el máskor is, ha kedved szottyan mozifilmet nézni! Mostanra már elég szép gyűjtemény összegyűlt, lehet mazsolázgatni a műfajok között is.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Biri!
    Köszönöm a film fordítását és a letöltési lehetőségek megjelölését!
    Amint letöltődik, meg is nézem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen a fordítást, kedves Hetti. Nem egy könnyű néznivaló, de hatásos film.

      Törlés