2014. november 9., vasárnap

Cyrano Agency

CYRANO AGENCY ~ Cyrano Ügynökség
 시라노;연애조작단 / Sirano; yeonaejojakdo


dél-koreai vígjáték, 117 perc, 2010. szeptember

Rendező: Kim Hyeon-seok
Producer: Shim Jae-myung
Forgatókönyvíró: Kim Hyeon-seok
Operatőr: Kim Woo-hyung
 
Szereplők:
Uhm Tae-woong - Byung-hun
Lee Min-jung - Hee-joong
Park Shin-hye - Min-young
Daniel Choi - Sang-yong
Jun A-min - Jae-pil
Park Cheol-min - Chul-bin
Song Sae-byeok - Hyun-gon
Ryoo Hyoun-kyoung - Sun-ah

Az természetes, ha a társkereső iroda segít az ügyfélnek összejönni a kiválasztott lánnyal, hiszen égető szükség van a pénzre. De mi történik akkor, ha az illető hölgy az ügynökség vezetőjének ex-barátnője, aki iránt a férfi még mindig gyengéd érzéseket táplál?

Díjak:
2010-ben a Blue Dragon Film Awards gálán Kim Hyeon-seok elnyerte a legjobb forgatókönyv díját. Lee Min-jung ezért az alakításáért a legjobb új színésznő díjat vehette át 2010-ben a Grand Bell Awards díjátadón (ahol a legnépszerűbb színésznő is ő lett), a Blue Dragon Film Awards gálán, a University Film Festival of Korea díjátadón és a Director's Cut Awards gálán, valamint 2011-ben a Baeksang Arts Awards díjátadón.
 
előzetes

OST: I went to Cheonggyesan Mt.

OST: It was you

OST: It was you letöltése


A magyar felirat elkészültének ideje: 2013. július 25.

10 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy felfedezted és lefordítottad a Cyrano Agency-t. Kellemes, könnyed kikapcsolódás. Nagyszerű a film alapötlete, s végig pörgős a cselekménye is. Nincs üresjárat, kiválóak a színészek, jók a poénok. Szerintem az is értéke, hogy nem bárgyú viccekkel, helyzetekkel operál, hanem mélyebben foglalkozik az érzelmi vonallal, s inkább a színészek játéka, s az alaptéma adja a humort. A záró jelenet hatásos befejezés. Itt kiemelném Park Cheol Min alakítását. Mindig mosolygok az arcjátékán.

    A főhős jellemfejlődése - az, ahogy végül biztonságos jövőt akar teremteni a hajdani kedvesének - nagyon szépen végigvitt vezérfonala a filmnek. Ez persze UTW játékával volt igazán teljes. A szerelmi vallomása, amit Daniel Choi-n keresztül tolmácsolt, szerintem az egyik legjobb jelenet. De ehhez ez a másik zseni is kellett, mert hiszen ő is nagyot alakított a filmben.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mikaz!

    Mint eddig mindig, most is nagyon jól összefoglaltad a lényeget. A Cyrano Agency jó példa arra, hogy egy vígjátéknak nem kell bárgyúnak, idétlennek vagy bugyutának lennie ahhoz, hogy élvezhető legyen.

    Choi Daniellel most találkoztam először, de nagyon tetszett a játéka. Kiemelted Park Cheol-min alakítását. Ha őt meglátom, akkor sajnos mindig eszembe jut az az oldalazva járós alak, akit az Iljimae visszatér sorozatban hozott. Az a dorama hatalmas csalódás volt nekem (rossz ötlet volt az Iljimae után megnézni). Több mindenben kéne őt látnom, hogy jobban elfeledjem azt a szerencsétlen figurát.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Biri!

    Mivel ma volt a születésnapja Uhm Tae Woongnak és ajánlottad ezt a filmet, ezért megnéztem. Apaként már ismerem, színészként is kíváncsi voltam rá, mert filmben még nem láttam.

    Nekem ez a film egyáltalán nem volt vígjáték kategória, legalábbis egyszer sem nevettem rajta, inkább romantikusnak mondanám. A történet tetszett, bár amíg az UTW szerelmi szál el nem indult benne, addig egyfolytában az motoszkált az agyamban, hogy az ügynökség miatt olyan mint az "S.O.S. szerelem", aztán kezdett csak el lekötni.

    UTW minden rezdülését figyeltem benne, hogy a színészi játéka is hasonlít-e LSG-éhoz, mert azt a TV-műsorban már láttam, hogy a hanyag testtartásuk, a laza menésük tényleg hajaz egymásra, arról nem is beszélve, hogy UTW is rengetegszer vigyorog, mint a tejbe tök, próbálja adni a laza csávót, közben meg baromi érzelgős, elég csak néznie a lányát és elkezd könnyezni. LSG-ről magánemberként ugyanezt szűrtem le az interjúkban, TV-show-kban a viselkedése alapján. Szóval nem is annyira arcra hasonlítanak egymásra, bár kétségtelen, hogy mindegyiknek két füle van és méretes, széles orra, hanem valamiért az egész karakterük. Pl. ebben a filmben is volt pár olyan jelenet, amiről azt gondoltam, ha ezt most a másik játszaná, akkor is kb. 80%-ban ugyanezt láttuk volna. Mindenesetre mindketten szimpatikusak, de nálam egyelőre még egyikük felé billen a mérleg serpenyője, mivel őt jobban ismerem. :-)

    Köszönöm a magyar feliratot hozzá, mivel az angollal nem kellett túráztatnom az agyamat, így jobban tudtam a sztorira, na meg UTW-ra is figyelni. :-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Auguszta!
    Igazán örülök, hogy UTW születésnapja alkalmából megnézted ezt a filmet, nagyon szívesen a magyar feliratát. Érdekes a párhuzamod, amit közte és LSG között látsz.
    Én UTW-vel először a "Queen Seondeok" (A Silla királyság ékköve) c. monumentális történelmi doramában találkoztam, illetve a "The Devil" címűben is láttam, ami egy nagyon ütős krimi. Mozifilmet már többet is láttam vele, azokat most nem sorolom fel. Dabdi egyébként - aki a MayDay előtt nagy rajongója volt ennek a színésznek - klasszul összeszedte a blogjában, hogy milyen sorozatokban és filmekben látható (a magyar feliratok lelőhelyeit is megadta):
    https://maydaywuyuetianhungary.wordpress.com/egyeb-uhm-tae-woong/

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, hogy letölthettem a feliratodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, remélem, hogy tetszeni fog a film.

      Törlés
  6. Szerettem ezt a filmet,jo kikapcsolodast nyujtott szamomra,koszonom szepen.Vica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, Vica. Örülök, hogy jól szórakoztál rajta.

      Törlés
    2. Kedves Biri!
      Mivel tegnap "betoppantam" Hozzad,mindjart el is vittem 3 filmet.Kettot mar meg is neztem, a Bride in sneakers-t es az Unstoppable marriages-t,jo volt mindketto,az utobbin nagyon sokat nevettem,koszonom szepen a munkadat.A harmadik a Tiger,amit meg nem "vegeztem ki",de sorra kerul.Vica

      Törlés
    3. Kedves Vica!

      Nagyon örülök, hogy egyre többet megnézel a kínálatból. További izgalmas mazsolázgatást kívánok!

      Törlés