2014. november 9., vasárnap

Innocent Thing

INNOCENT THING ~ Ártatlan dolog
가시 / Gashi


dél-koreai thriller, 117 perc, 2014. április

 18 ÉVEN ALULIAKNAK NEM AJÁNLOTT!

Egyéb cím: Thorn
Rendező: Kim Tae-gyun
Producerek: Hong Ji-yong, Kim Tae-gyun
Forgatókönyvíró: Lee Sung-min
Operatőr: Jung Han-chul
Vágók: Choi Jae-geun, Kim So-yeon
Zeneszerzők: Kim Tae-seong, Jung Ji-hoon

Szereplők:
Jang Hyuk - Joon-ki (tornatanár)
Jo Bo-ah - Young-eun (diáklány)
Sun Woo-sun - Seo-yeon (a tanár felesége)
Lee Do-ah - Min-ju (tanárnő)

Young-eun egy középiskolás lány, aki beleszeret a tornatanárába, és idővel valósággal megszállottja lesz a férfinak. Rafináltan befurakodik az otthonába, és gátlástalan viselkedésével veszélybe sodorja a tanár feleségét és a születendő kisbabájukat.





A magyar felirat elkészültének ideje: 2014. szeptember 23.

21 megjegyzés:

  1. Kedves Biri! Köszönöm az Innocent Thing /Ártatlan dolog fordítását. Valóság és képzelet keveredik ugyan, de nagyon jól követhető. S a mai valóságban is előfordulhat az alaptörténet. Diákszerelem, amely a fantáziavilágban kiszíneződik;ez szinte mindennapos történet. De egy meg nem engedhető tanári "rövidzárlat" őrült spirálként akár tragédiát is okozhat. Nagyon tetszett a film egészét keretbe foglaló víz. A film kezdetén még hétköznapi téma, bár nem szokványos az uszodai jelenet, s a végén a vízen való könnyű lebegés, álomszerű lezárás lehetne, ha nem következne még néhány hétköznapi, kijózanító képsor.

    A családi háttér, az após meghatározó szerepe, a pénz, a munkahely szorító kényszere, mind-mind diszkrét adagolásban, de jól érzékeltette a tanár úr érzelmi életének hátterét, s árnyalta az ambivalens lelkiállapot kialakulásának előzményeit. Igazából a való életet mutatta. A boldogság keresése mindenkinek ebben a térben adatot. Ki hogyan tud kompromisszumokat kötni, lemondani, felelősséget vállalni, hogy ki miként éli meg, vagy hal bele, ez a film lényege.

    Nagyon jó Jang Hyuk! Már több moziját láttam, így nem volt meglepetés, hogy a kellemes külső és a színészi tehetség együtt nagyszerű élmény lesz. Talán a legkülönlegesebb alakítását a Dance of the Dragon c. filmjében láttam, de ez a szerepe is nagyon hiteles és mély játékot kívánt.

    Köszönöm,hogy megnézhettem a te szép és precíz szövegeddel! Ez a film ismét telitalálat volt!

    VálaszTörlés
  2. Reméltem, hogy felkelti az érdeklődésedet ez a film is, kedves Mikaz, hiszen "forró" iskolai téma.

    A diáklányok valóban hajlamosak belezúgni egy-egy jóképű, fiatal tanárba, ám ez a film is azt bizonyítja, hogy a felnőtteknek milyen nagy a felelőssége. Hiszen ha a tanár meginog, a diák pedig zavaros, bizonytalan, szeretet nélküli családi közegből jön, akkor könnyen megtörténhet a baj. Épp ezért nem tudtam teljesen elítélni ezt a szerencsétlen lányt.

    Említetted Jang Hyuk alakítását. Nekem is tetszett, de bevallom, hogy engem a női főszereplők (Jo Bo-ah, Sun Woo-sun) jobban megfogtak, erőteljesebbnek, átütőbbnek találtam a játékukat.

    Egyébként átgondoltam, hogy mikben is láttam eddig ezt a remek színészt. Filmek: Please teach me English, Windstruck, Dance of the Dragon, Maybe/Rabbit and Lizard. Sorozatok: Great Ambition / Daemang, Thank You, The Slave Hunters / Chuno, Tree with Deep Roots. Számomra a Thank You c. doramában nyújtott felejthetetlen élményt.

    Jelenleg pedig éppen egy olyan egyrészes tévéjátékot fordítok, aminek ő az egyik főszereplője (Old Goodby a 2014-es Drama Festival sorozatból).

    VálaszTörlés
  3. Kedves Biri !
    Megnéztem a filmet.
    Azt gondolom - és azt is remélem - hogy az ilyenfajta " tanár-diák kapcsolatnak" ez egy szélsőséges esete - - és remélhetőleg a valóságban csak alig, vagy ritkán fordulhat elő.
    Talán még Koreában is...
    Több okból tartom szélsőségesnek. Ilyenek például:
    - a tornatanár felesége a végsőkig megértő a diáklánnyal szemben - még akkor is ilyen, mikor kezdenek elfajulni a dolgok;
    - a végkifejlet tragikuma;
    - a történet az iskolai közösség nyilvánossága előtt zajlik - és az ha nem is közönyösen, de távolságtartóan kezeli az esetet.

    A mindennapi ( iskolai ) élet - főleg a 8. osztálytól felfelé a főiskoláig - tele van ( volt ) ilyen történetekkel - a közvetlen környezetemben is. Vette már feleségül ( és emiatt vált el )középiskolai tanár a tanulmányi versenyre felkészített növendékét - és évekig élt együtt egy atléta edző középiskolás - általa edzett - tanítványával. Ezek szépnek mondható tartalmas történetek.
    Ám én azt az oldalát tartom gyakoribbnak - és elitélendőnek, amikor a tanár célja vágyait kielégítő kalandszerzés, a diáklány pedig ugyanilyen cselekedetével előnyökhöz szeretne jutni. Ennek gyakorlati színhelye - már 30 évvel ezelőtt is elsősorban a főiskola és az egyetem volt.
    Való igaz - a film női főszereplői jobban átélték szerepüket, mint a férfi főszereplő.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gali!
    Örülök, hogy tudtál rá szakítani időt és véleményezted is. Szerencsére ez a tanár csak egy kicsit ingott meg (hiszen egyes jelenetek mindössze a feleség képzeletének szüleményei), de a következményei tragikusak lettek. Félelmetes belegondolni abba, hogy a mi életünkben is vannak olyan kis kövek, amelyek lavinát indíthatnak el.

    VálaszTörlés
  5. Nagyszerű film, köszönöm a fordítást, mindenkinek ajánlom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, bárki is légy. Örülök, hogy ennyire tetszett neked a film.

      Törlés
  6. Kedves Biri!

    Köszönöm szépen a film fordítását. Végig izgalmas volt, és lebilincselő. Néha már nálam is összefojt a képzelet és valóság. Számomra a legnehezebben emészhető jelenet, amikor a feleség elaltatja a lányt, hogy abortuszra vigye. Nehéz elképzelni ilyen helyzetben mit tenne az ember, és mekkora kétségbeesés szükséges egy ilyen szörnyű kísérletre/tettre. A film nagyon tetszett, feszegette a tanár-diák kapcsolat határait, és a határok átlépésének veszélyeit. Élmény volt, köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Shiya!
    Örülök, hogy itt jártál és írtál a látottakról. Nagyon szívesen a fordítást. Valóban elgondolkodtató film. Igen, az ember éli a maga kis megszokott, rendezettnek tűnő életét (most a házaspárra gondolok), és nem tudhatja, hogy bizonyos váratlan helyzetekre miként fog reagálni. Ez különösen akkor válhat félelmetessé, ha olyasvalaki zökkenti ki a rendes kerékvágásból, aki nem a megszokott, elvárt módon viselkedik (ezt persze a diáklányra értem).

    VálaszTörlés
  8. Kedves Biri, letöltöttem ezt a filmet, remélem, hogy meg tudom nézni. Nem most vettem észre, csak halogattam, hátha nagyon megráz az eset.
    Mivel most láttam a Midast, és különben is nagy rajongója vagyok Jang Hyuknak, úgy döntöttem mégis megnézem. Azért a felsoroltakból talán ha egyet nem láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem írtam, hogy köszönöm a feliratot.
      KÖSZÖNÖM SZÉPEN.

      Törlés
    2. Nagyon szívesen, kedves Ildikó. Valóban nem könnyű film a témája miatt, de igazán izgalmas és érdekfeszítő. A színészi játék is átélt, úgyhogy nekem összességében tetszett.

      Törlés
  9. Kedves Biri!Elmentem Etelka oldalára és megnéztem miket töltöttem le a fordításaidból és megakadt a szemem ezen a fimen, Jang Hyuk nagy kedvencem,köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Biri! Hát egy igazi technikai analfabéta vok. Nem az ajánlott oldalról töltöttem le a videót és így a szöveg kicsit csúszott de nem baj.
    Nagyon a hatása alá kerültem, mert az elejétől érezhető volt végig a feszültség és az, hogy itt valakinek el kell veszni a hármasból.Nekem mindhárom szereplő nagyon drámai alakítást nyújtott.Maga a téma nagyon kényes bár nem egyedi.Nyilván mióta diák és tanár létezik ez azóta sokszor megtörtént.Érdekes volt a valóság és a fantázia keveredése.A rendező szerintem remek munkát végzett.Köszönöm neked ezt az élményt.Jang Hyuk-ot már több sorozatban is láttam, nagyon kedvelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rienne!

      Sajnálom, hogy nem a megadott oldalak egyikéről töltötted le a videót. Elég sok időt szoktam eltölteni az időzítés pontosításával, ezek szerint ebből nem sokat élvezhettél.

      Örülök, hogy tetszett neked a film. Jártam már olyan véleményezős blogon (lorddorama.blogspot.hu), ahol az ismertető / kritika szerzője azt írta róla, hogy szerinte nagyon beteges, elvont és fura. Ugyanakkor kiderült, hogy alapvető jelenetet értett félre. Ezek után kíváncsi lennék arra, hogy egyáltalán észrevette-e, hogy egyes jelenetek a fantázia világában játszódnak.

      Én is láttam már több sorozatban Jang Hyukot (Thank You, Chuno, Daemang, Tree with Deep Roots), és örülök, hogy az Old Goodbye c. rövid tévéjáték lefordításakor is volt hozzá szerencsém.

      Törlés
  11. Kedves Biri! Sok sorozatot töltöttem le a FreeKoreanDramas oldalról és megláttam ott azért töltöttem le.Na de pótolni fogom mert megnézem még újra, nagyon tetszett.Az általad ajánlott oldalról letöltöm.A lányok akik szintén koreai film rajongók együtt fotózkodtak Bp-en Jang Hyukkal!További szép napot.Üdv.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rienne!

      Ez a hozzászólás valahogy eddig elkerülte a figyelmemet. Remélem, hogy sikerült letöltened a filmet és meg is tudtad nézni.

      Törlés
  12. Köszönöm. Csak letöltöttem, még nem volt időm megnézni. 18+ -os koreai filmet még nem láttam. (Kivéve a Szobalányt) Merész bátor rendezés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, Zsuzsa. Tegyél egy próbát az A Hard Day című filmmel is!

      Törlés
  13. Kedves Biri!
    Vissza-vissza terek az oldaladra,bar tobb filmet lattam mar,mielott Rad talaltam volna.Talalok igy is neznivalot Nalad.
    A multheten neztem meg az Innocent Thing-et,szeretem Jang Hyuk jatekat,eloszor a Chuno-ban lattam,majd tobb filmjet is megneztem.
    Nem egy konnyed film volt az Innocent..,de tetszett.Erdekes volt a valosag es a fantazia keveredese a filmben,de nagyon jol kezelte a temat a rendezo,a szineszek meg remekul jatszottak.
    Anno diakkorunkban mi is szerelmesek voltunk egy-egy fiatal,jokepu tanarba,de ilyen fantaziank nem volt.(valoszinu az akkori neveltetesunk okan)
    Koszonom szepen a munkadat.Vica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen a fordítást, kedves Vica. Örülök, hogy megnézted.
      A film felvázolt egy szituációt, de gondolom, Koreában sem ez az általános helyzet, mint ahogy bizonyára nálunk is történnek hasonló esetek.

      Találsz még amúgy Jang Hyuk filmet a blog Rövid tévéjátékok menüjében "Old Goodbye" címen.

      Törlés