2014. november 9., vasárnap

Chicken Race

CHICKEN RACE ~ Autós párbaj
チキンレース


Műfaj: vígjáték, Drama Special
Epizódok száma: 1
Sugárzás: 2013. november 10. WOWOW Japán

Rendező: Wakamatsu Setsurou
Forgatókönyvíró: Okada Yoshikazu

Szereplők:
Terao Akira - Tobita Jou (kómából ébredő férfi)
Okada Masaki - Kamiya Takeshi (férfi ápoló)
Kaga Takeshi - Kamiya Tsukasa (Takeshi édesapja)
Arimura Kasumi - Sakurai Kumi (ápolónő)
Matsuzaka Tori - Iguchi Hiroki (bártulajdonos)
Matsuzaka Keiko - Mari (Tobita szerelme)

Translation & Timing: Samshikmomo. Az angol fordításért Samshikmomót illeti hálás köszönet.

A film 2013-ban részt vett Japánban a Kulturális Minisztérium által rendezett Országos Művészeti Fesztiválon.

Üde humorú történet egy 64 éves legendás svihákról, aki 45 év után csodával határos módon felébredt a kómából, de a mentális állapota 19 éves szinten rekedt. Annak idején un. csirke-futamon (autós párbajon) vett részt, ahol az ellenfele hamarabb lépett a fékre, ő azonban már nem tudott megállni és a tengerbe zuhant. A kórházban barátságot köt egy ügyetlen és félszeg férfi ápolóval, akivel a sikeres fizikoterápia után közösen felkutatják ifjúsága színhelyét, és megpróbálnak nyomára bukkanni a régi kihívójának, valamint a lánynak, akinek az elnyeréséért egykor ádáz küzdelem folyt.
(Csirke-futam: a motorizált Amerika kedvelt bátorságpróbája - a név az angol "chicken" szóból ered, amely egyszerre jelent csirkét és nyúlszívűt. A két versenyző fej-fej mellett száguld egy veszélyes hely felé, és az veszít, aki hamarabb lép a fékre. A merészebb a halálával is fizethet a győzelemért.)

A film végén hallható betétdal:
Elvis Presley: "(Marie's The Name) His Latest Flame"



magyar felirat

A magyar felirat elkészültének ideje: 2014. szeptember 3.

4 megjegyzés:

  1. Kedves Biri! Bevallom kicsit nehezen indultam a filmmel, mert a fiú pörgős és folyamatos japán beszéde, a lány kemény pattogós mondatai nagyon idegen hangzásúak voltak a számomra, illetve hihetetlennek tűnt az indítás, (45 év alvás). De ahogy haladt a történet egyre inkább magával sodort. Rá kellet jönnöm, hogy az orvosi csodának számító eset inkább csak alapja és váza a történetnek. Erre tudták felépíteni kedves humorral azokat az egyetemes emberi problémákat, ami végül a film üzenete. Azonnal beugrott az Életrevalók c. francia film. Bár a történet alapja más. A lényeg, hogy az ápoló és a beteg viszonya olyan erős, hogy mindkettő életét gyökeresen megváltoztatja.

    Nagyon jól játszottak a japán színészek. Főleg az öreg alakítása tetszett. Ahogy 60 valahány évesen a hajdani 19 éves fiú mimikáját hozta. S az a mondata, hogy a svihákok viszik előbbre a világot. Bár poénnak tűnhet, de komoly igazságtartalma van. A berögzült elavult normákat mindig a lázadók (svihákok) segítenek kimozdítani, s ezzel előrelendíteni a társadalom kátyúba süllyedt kerekét. Kifejező volt, hogy a nagy nyugati rockerek zenei aláfestése kísérte a sztorit. Hiszen a huszadik század nagy lázadói épp ők voltak.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mikaz!

    Örülök, hogy a nehézkes indulás ellenére nem adtad fel, és végül egyre jobban magával sodort. Nekem kezdettől fogva tetszett, ám lehet, hogy azért, mert több japán filmet láttam, mint te. Elsősorban Terao Akira játéka fogott meg, de a fiatalok is ügyesek voltak. Okada Masaki (az ápoló), Arimura Kasumi (szép ez a nő) és Matsuzaka Tori (a jóképű bártulajdonos) egyaránt sokat foglalkoztatott ifjú színészek.

    Említetted a lázadókat. Ne tudd meg, hogy mit összeagyaltam, mire kitaláltam a "svihák" kifejezést! Az angol feliratban a "delinquent" szerepel, ami kisstílű bűnöző (de inkább törvénysértő, és arra is ezt mondják például, aki nem fizeti rendesen a csekket). A filmben többeket illetnek ezzel a szóval, a bácsikán kívül a bártulajdonost, sőt a végén még Mari is ezt mondja magukról. Így aztán a szövegkörnyezettől függően zsonglőrködtem a "csibész", a "zsivány", a "hóhányó", a "lókötő" és a "svihák" kifejezésekkel, deviáns alakot csupán egy helyre írtam.
    Nagyon illett a film hangulatához a végén hallható Elvis Presley (Marie's the Name) His Latest Flame c. dal.

    Az általad említett és ajánlott Intouchables (Életrevalók) c. francia film nagyon tetszett nekem. Egészen beleszerelmesedtem annak a néger palinak (Omar Sy) a mosolyába. 01:08:30-tól pedig frenetikus az, ahogy táncol. Azt a lazaságot! Az ominózus táncjelenetben egyébként az Earth, Wind & Fire "Boogie Wonderland" c. dala szól, jó kis zene: https://www.youtube.com/watch?v=god7hAPv8f0
    Olvastam, hogy egy halom díjat besöpört ezzel az alakításával, még a Tokiói Nemzetközi Filmfesztiválon is megkapta érte a legjobb színész díját 2011-ben.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Biri!

    A Chicken Race egy remek film volt! Köszönöm, hogy láthattam!
    Gyorsan leszedtem, amint megjelent DA-n, de csak ma tudtam megnézni. Szeretem az idõsebbekrõl szóló történeteket, főleg akkor, amikor nem egészen csak az elmúlásról és a halálra való felkészülésről szól, hanem arról, hogy az élet szép. Minden korban.
    A legelső momentum, ami nagyon tetszett, az a jelenet volt, amikor a fiatal ápoló a még "alvó beteggel" Guri-guri-t játszott - hihetetlenül szeretetteljes pillanat volt, no meg az első mosdatások! A végén egy pillanatra megállt bennem az ütő, hogy csak nem..., de örülök neki, hogy teljesen pozitív volt a vége - bár szerintem ha annál a jelenetnél fejezték volna be a filmet, amikor visszament a régi kedveséhez és megbeszélték, hogy bármelyikük, bármikor elmehet - az is remek befejezés lett volna.
    Olvasom, hogy az Életrevalók is szóba került - csak ajánlani tudom, jó film, tele életigenléssel - nekem pedig az Ébredések jutott eszembe - de csak asszociáció, természetesen szintén jó film Robert De Niro-val.
    Köszönöm a munkád, megtartom és ha még lesz igény a suliban a filmklubromba, akkor levetíteném ott is.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Blackfield!
    Éreztem, hogy fog neked tetszeni a Chicken Race. Azt hiszem, kezdem kiismerni valamelyest azoknak az ízlését, akik többször szoktak nekem visszajelezni.
    Szerintem is csodálatos film. Nem fordítottam még japán nyelvűt, de ez annyira hatással volt rám (miután a tartalma eleve felkeltette az érdeklődésemet), hogy egy idő után belső kényszert éreztem arra, hogy feliratot készítsek hozzá. Elsősorban az üde humor és a belőle áradó életszeretet az, ami megfogott.
    Nahát! Azt már tudtam, hogy tanítasz, de az meglepetésként ért, hogy filmklubbot szoktál tartani a suliban. Micsoda nagyszerű ötlet!
    Az általad említett Ébredések c. amerikai filmet nem láttam. Most utánanéztem, és felfedeztem, hogy Robert De Niro mellett a nemrég elhunyt Robin Williams is játszik benne. Érdekes film lehet ez is.

    VálaszTörlés