2015. február 19., csütörtök

Liza, a rókatündér

Mától vetítik a hazai mozikban ezt a fekete humorú komédiát.
Nekem tetszett. És hogy mit keres ezen a blogon egy magyar film az Érdekességek menüben? Természetesen a rókatündérség az oka. A nőstény rókadémon - a japán "kitsune", a kínai "huli jing", a koreai "gumiho" - figurája ugyanis számtalan ázsiai sorozatban és filmben felbukkan, többek között az általam feliratozott The Shower (Zivatar) c. 1978-79-ben készült koreai mozifilmben is látható.

LIZA, A RÓKATÜNDÉR




magyar abszurd vígjáték, 98 perc, 2015.

Rendező: Ujj Mészáros Károly
Forgatókönyvíró: Hegedűs Bálint, Ujj Mészáros Károly
Operatőr: Szatmári Péter
Producer: Major István
Látványtervező: Hujber Balázs
Vágó: Czakó Judit
Koproducer: Korom Norbert

Szereplők:
Balsai Mónika (Liza)
David Sakurai (Tomy Tani)
Bede Fazekas Szabolcs (Zoltán zászlós)
Schmied Zoltán (Henrik)
Molnár Piroska (Tanaka Márta)
Cserna Antal (Károly)
Reviczky Gábor (ezredes)
Kocsis Mariann (Hildácska)
Gubík Ági (Inge)
Kovács Lehel (Ludvig)
Szabó Győző (Johnny)
Bán János (szívtipró)
Hajdu István (Steve)
Nádasdi László (őrmester) 

A '60-as '70-es évek Csudapestjén élő szerény Liza a japán nagykövet özvegyét ápolja immár 12 éve. 30 évesen arról ábrándozik, hogy a kimenőjén megtalálja végre élete szerelmét a Mekk Burgerben, ám hamarosan több hullazsákba került hódolója lesz, mint élő. Így aztán a fiatalon elhunyt japán slágerénekes, Tomy Tani szellemének segítségével arra a következtetésre jut, hogy ő egy elátkozott rókatündér. Vajon sikerül-e legyőznie az átkot, hogy megtalálhassa az igazit?

előzetes

filmzene

videó letöltése

interjú: David Sakurai

interjú: Ujj Mészáros Károly

interjú: Balsai Móni

Abszurd mese lenyűgöző képi világgal

Három kontinensen mutatkozik be

A legjobb magyar sci-fi

Sima szerelmesfilmnek indult

Fődíjat nyert Liza, a rókatündér Portóban

Brüsszelben egyaránt kiérdemelte a fődíjat és a közönségdíjat

Spanyol fesztiváldíjak

Amerikát is lenyűgözte a tündéri magyar lány

Európa-szerte hódít a magyar lány története


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm Birim, ezt az összefoglalódat is! Majd én is szeretném megnézni.
    Láttam én is gumihós sorit, az egyikben csakúgy falta a marhahúst.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Biri az ajánlót. Megnéztem a trailerét, de az alapján nekem ez egy mesefilmnek tűnik, sőt valamiért az Üvegtigris féle ökörség jutott róla eszembe. Engem nem hozott lázba, mert jobban szeretem a kicsit komolyabb témájú filmeket, amik közelebb állnak a valósághoz, vagy esetleg igaz történet az alapjuk. Persze ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem nézek vígjátékot. :-)

    VálaszTörlés